Головна  →  Новини  →  9 травня 2025

У столиці сезон ремонту доріг: де і що запланували у Київавтодорі читайте у матеріалі Вечірній Київ

У столиці сезон ремонту доріг: де і що запланували у Київавтодорі читайте у матеріалі Вечірній Київ

Ремонтні роботи на Глибочицькій. Фото: КК «Київавтодор»

З настанням сталої теплої погоди у Києві розпочалися активні ремонти вулиць, незабаром — й нанесення розмітки на дорогах.

Рух транспорту дорогами столиці все частіше обмежують через капітальні та поточні ремонти вулиць. Які особливості цьогорічного будівельного сезону будуть для киян, розпитуємо генерального директора КК «Київавтодор» Олександра Федоренка.

Олександр Федоренко. Фото Олександра Храпача

— На яких вулицях цього року виконуватимуть поточний ремонт, адже в ці дні по місту вже багато оголошень про початок ремонтів, тому цікаво знати, де ще обмежуватимуть рух?

 

— Нагадаю, поточний ремонт — це комплексний підхід до ремонту зношених ділянок різної довжини, але, як правило, він робиться на всю ширину проїзної частини. Це може бути і 500 метрів, може бути і 1,5-2 кілометри дороги, яка комплексно ремонтується разом з тротуарною частиною.

От ми беремо, наприклад, частину дороги й поступово за 2-3 роки оновлюємо її ділянками. Так у Солом’янському районі плануємо зробити тротуарну частину вулиці Нової, відремонтувати вулицю Максима Кривоноса, Солом’янську площу.

У Шевченківському районі нині ремонтуємо вулицю Глибочицьку, яка оновлюється разом із трамвайними коліями, а ми там робимо дорожнє покриття, замінюємо бортовий камінь.

Цього року понад 45 об’єктів будуть ремонтувати районні КП ШЕУ в рамках виконання поточного середнього ремонту. Наприклад, в Голосіївському районі це ділянка на Голосіївському проспекті, в Дарницькому районі — вулицю Чавдар та Драгоманова. В Деснянському — Червоної Калини, Бальзака, в Дніпровському, наприклад, вулицю Дашкевича, Броварський проспект, в Печерському — вулиця Бойчука, Набережне шоссе, Шевченківському — вулицю Юрія Іллєнка, проспект Повітряних Сил та інші. Планом поточного ремонту передбачено здійснити ремонт в кожному районі столиці.

Крок за кроком, поступово, всі ці ділянки ми об’єднуємо не тільки оновленим дорожним покриттям, а і пішохідними доріжками, і велоінфраструктурою.


— Капітальні ремонти — це доволі довга історія. Цього року на що розраховувати?

— Так, ще дуже багато у нас роботи в цьому напрямку, в тому числі і на магістральних вулицях. У Київавтодору підхід незмінний: плануємо і стараємося капітально ремонтувати за лінійним принципом. Наприклад: Велика кільцева дорога. За останні роки відремонтували її від Одеської площі до Жулянського шляхопроводу і повороту на Вишневе, а також вулицю Нову, далі капремонт був на проспекті Повітряних сил, Митрополита Василя Липківського й далі до Володимирської та прилеглих вулиць.

Зробили й вулицю Заболотного. Цього року закінчимо підземний пішохідний перехід з влаштуванням пандусів на Кільцевій дорозі.

На вулиці Зрошувальній у Дарницькому районі роботи з капітального ремонту вже розпочалися. Це вулиця місцевого значення, але вона знаходилася у незадовільному технічному стані. Чому так відбулося? По-перше, вулиця збудована 1972 року, а останній капремонт проводили у 1989. Мешканці постійно скаржилися на стан вулиці та прилеглої до неї території. Також на ній розміщується спортивний комплекс. Куди систематично привозять дітей для тренувань.

По-друге, там прокладали інженерні мережі, але з певних причин не виконали роботи з благоустрою дорожнього покриття. І там потрібен не просто новий асфальт, а повністю весь дорожній одяг. Тому у минулому році ми розробили проєкт ремонту вулиці за яким зараз виконуємо роботи. Робитимемо вулицю разом з велоінфраструктурою, з тротуарними доріжками, паркувальними місцями і, обов’язково, з інклюзивними елементами для маломобільних людей.

— Чи маєте напрацювання для подальших капітальних ремонтів значущих магістралей?

 — Так, розглядаємо можливі варіанти ремонту на проспекті Валерія Лобановського, але спочатку хочемо закінчити проєктування. Ще маємо закінчити вулицю Богатирську й з’єднати її з проспектом Степана Бандери, де ми попередні роки ремонтували шляхопроводи з заїздами на них.

— Проспект Володимира Івасюка на Оболоні відремонтований, але є нюанси. Чи будуть ці нюанси дороблені?

— Маємо цього року виконати певний обсяг робіт по облаштуванню підземних та наземних пішохідних переходів, тому що проїзну частину відремонтували, там залишилась ще тротуарна частина з велоінфраструктурою. Але, враховуючи обмежене фінансування, хочемо для організації безпечних умов, у першу чергу, проходу пішоходів, встановити антипаркувальні стовпчики, пішохідну та поручневу огорожу на пандусах, сходах і підходах до зупинок громадського транспорту, навігаційну тактильну плитку.

Новий наземний перехід на Хрещатику. Фото: КК «Київавтодор»

— Зазвичай у столиці для лінійної горизонтальної розмітки доріг використовують або холодний пластик або спеціальну фарбу…

— Холодний пластик, як правило, наноситься на дорожнє полотно, яке знаходиться в задовільному технічному стані, на ділянки, де тільки завершили поточний ремонт або в рамках капітального ремонту.

Дорожню розмітку ми поновлюємо і наносимо, як на існуючій балансовій мережі — на ділянках, де потрібно просто оновити її, так і там, де цього року запланували поточний та капітальний ремонти і реконструкцію. Перш за все це мости і підходи до них, а також шляхопроводи та розв’язки. Наприклад, на перетині вулиць Лугової з Богатирською, на вулиці Полярній, де зараз ремонтуємо шляхопровід, на Новокостянтинівському шляхопроводі, на шляхопроводі біля метро «Дарниця», це перетин вулиці Будівельників з проспектом Броварським, на вулиці Зрошувальній. І так далі. Я назвав об’єкти, які цього року повністю завершимо і нанесемо там горизонтальну розмітку.

Крім цього, наші шляхово-експлуатаційні підприємства виконають роботи з поточного середнього ремонту, де також обов’язково наноситиметься дорожня розмітка. У планах на поновлення розмітки — всі вулиці магістрального, районного значення та об’єктах ремонтів. Ну і, звичайно, вулиці місцевого значення також. В пріоритеті — пішохідні переходи, вони мають бути оновлені, як фарбою, так і холодним пластиком.

— До Дня Києва на Оболоні повністю відкриють для проїзду шляхопровід на перетині вулиць Богатирська та Лугова?

— Так, місто приділяє велику увагу стану штучних споруд. Тому в планах ремонтів на будівельний сезон 2025 року є значна кількість важливих об’єктів. До кінця року плануємо повністю завершити роботи й відкрити для проїзду транспорту шляхопровід на вулиці Новокостянтинівській на Подолі, а також біля станції метро «Дарниця».

Ремонту шляхопроводів місто приділяє велику увагу. Фото: Олексій Самсонов

Розпочали роботи на шляхопроводі поблизу вулиці Сім’ї Кульженків, який перетинає залізничну колію.

На наступний рік вже є плани на ремонт шляхопроводу з трамвайною колією на вулиці Добринінській, адже він теж потребує капітального ремонту. Цьогоріч маємо розробити проєктно-кошторисну документацію.

 

У планах розпочати роботи в рамках капітального будівництва на шляхопроводах лівого берега Києва — на вулиці Рональда Рейгана, на проспекті Миколи Бажана, біля станції метро «Осокорки». А на правому березі — на перехресті вулиці Саперно-Слобідської зі Стратегічним шосе. Проєктна документація зараз перебуває в експертизі, плануємо її вже у квітні повністю завершити, і з травня оголошувати тендерні процедури, визначати виконавця і виходити на роботу.

Планується створити проєктну документацію для ремонту шляхопроводів на Русанівці та на вулиці Либідській.

— Завдання зі створення інклюзивного простору у Києві так само важливі як і утримання в робочому стані дорожніх споруд. Часто це малопомітні роботи на наших вулицях, які мають тим не менш величезне значення…

— Так. Саме в рамках утримання вулично-дорожньої мережі, силами районних КП ШЕУ виконуємо пониження бортового каменю, встановлюємо тактильну навігацію. Під час поточних середніх ремонтів, там де ремонтується проїжджа частина, тротуари, пішохідні переходи, оновлюється дорожня розмітка, там теж проводять комплекс робіт зі створення безбар’єрного простору. І в рамках капітальних ремонтів також. Це обов’язкова умова при розробці проєктної документації.

Тобто всі види робіт, що пов’язані з ремонтом тротуарної частини, пішохідних переходів, капітального комплексного ремонту, поточного ремонту, всі ці види робіт включають у себе вимоги щодо робіт зі створення безбар’єрного простору.

Це й облаштування пандусів, їх ремонт під час будівництва нових підземних чи біля підземних пішохідних переходів, встановлення ліфтів, їх утримання, а також нове будівництво.

На всі дорожні роботи потрібен людський ресурс. Фото: КК «Київавтодор»

— Скажіть, будь ласка, які завдання у вас на цей рік по наземних пішохідних переходах?

— У місті створюються великі безбар’єрні маршрути. Тут не тільки задіяний Київавтодор, це комплекс робіт й для інших підприємств. Наголошу, що під час створення будь-якого проєкту ремонту вулично-дорожньої мережі всі норми з інклюзивності враховуються. Бо без цього сьогодні ніяк. Тому за планами поточного благоустрою і капітальних ремонтів плануємо виконати заходи з безбар’єрності понад 700 локаціях.

На деяких з них також будуть облаштовані наземні пішоходні переходи. Робимо максимум з того, що можемо й стараємося робити якісно. Обов’язково долучаємо до цих процесів представників громадських організацій, які опікуються людьми з порушенням зору, людьми на кріслах колісних, щоб вони безпосередньо самі інспектували зроблене. Для цього виїжджаємо на об’єкти, і вони уважно оцінюють, наскільки зручно пересуватися вулицею. Будуть робити й підвищені пішохідні переходи, і заїзні кишені для паркування та комунального транспорту, і острівці безпеки, все це також буде.

Але на всі роботи, звичайно, потрібен людський ресурс. На сьогодні 341 наших співробітників з дорожніх комунальних підприємств районів — а це і дорожні робітники, і асфальтоукладальники, і зварювальники, і механізатори, і трактористи, і водії — перебувають у лавах Збройних сил України.

На жаль, 13 людей загинули, захищаючи Україну. Крім того, не варто забувати, що наші підприємства можуть забронювати тільки 50% фахівців від кількості військовозобов’язаних чоловіків. А це створює певні виклики для формування стабільних бригад. Через це частина спеціалістів змушена шукати альтернативу — де є повне бронювання та вища оплата праці. Тому, звісно, що є певні кадрові питання, і все те, що ми б хотіли виконувати своїми силами, на жаль, інколи виконується із залученням підрядних організацій.

Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»

Пряме посилання на матеріал за посилянням: https://vechirniy.kyiv.ua/news/112198/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAYnJpZBExWFo1M0JKMHBweEVCcFBQZAEeyE6wVrw_fWtMgX_vFOmvr2FrS6px2M1_Jt8ss5oP7-3WwKAOD33rqIOsuDE_aem_3uoN9yPj68ZRoCEdRE7TEA

Перейти до спискуВерсiя для друку