Олександр Федоренко. Колаж Оксани Гладкевич
Про ремонт шляхопроводів у Києві, який запланований цього року, говоримо з генеральним директором КК «Київавтодор» Олександром Федоренком просто на будмайданчику на Оболоні.
Шляхопровід на перетині вулиць Лугова та Богатирська збудований майже 40 років тому. У 2023 році фвхівці провели його спеціалізоване обстеження й встановили, що він потребує капітального ремонту. Нині підрядники працюють у цілодобовому режимі – планують завершити роботи до кінця травня 2025 року.
За словами Олександра Федоренка, основними проблемами шляхопроводу на Луговій були пошкодження деформаційних швів, корозія арматури та часткове відшарування захисного шару бетону. Все це призвело до нагальної потреби проведення ремонтних робіт.
Олександр Федоренко«У 2023-2024 роках на замовлення КК „Київавтодор“ створили проєкт ремонту цього шляхопроводу, а у липні 2024 року розпочали роботи на цьому об’єкті. Спочатку повністю оновили половину шляхопроводу, що веде від Оболоні в сторону вулиці Кульженків, і вже в листопаді відкрили по ній рух. Потім роботи продовжили на іншій половину шляхопроводу. Як бачите — відбувається повне оновлення даної споруди», — пояснив Олександр Федоренко.
«На шляхопроводі встановлюють нові ригелі та залізобетонні балки. Їх всього буде 64 одиниці, а міст, нагадаю, має 4 прогони. І вже наприкінці травня ми плануємо повністю завершити роботи», — говорить Федоренко.
Як завершальний штрих капітального ремонту дорожньої споруди на Луговій — благоустрій території. Газони засіють травою, висадять нові кущі та дерева. Але основна деревна рослинність наразі залишилася недоторканою.
«В цілому цей шляхопровід буде повністю оновлений. Тут буде влаштована нова залізобетонна плита, сучасна гідроізоляція, нові деформаційні шви, два шари асфальтобетону, перильна та бар’єрна огорожа, сучасне освітлення.
На п’яти пішохідних переходах, які облаштовуються на підходах до шляхопроводу, ми передбачаємо пониження бортового каменю, створюємо всі зручності для пересування людей з інвалідністю, як от влаштування тактильної навігаційної плитки, мощення з безфаскової плитки для отримання максимально рівної поверхні. Тобто даємо нове життя шляхопроводу, який прослугує тепер ще 30-40 років», — говорить генеральний директор КК «Київавтодор».
Кияни вже, мабуть, бачили що при ремонті дорожніх споруд бетонні частини фарбують у сірий колір. Це, як пояснив Олександр Федоренко, спеціальна захисна антикорозійна мостова фарба, що не пропускає вологу. А конуси (схили, на які спираються великі шляхопроводи) обкладають спеціальною бетонною плиткою — довговічною, перевіреною на морозостійкість. Вона забезпечує захист від потрапляння води у конуси й розмивання землі під опорами.
— Розпочинатимемо підготовчі роботи на шляхопроводі поблизу вулиці Кульженків, який перетинає залізничну колію. Найближчим часом хочемо приступити до його ремонту. У наступному році вже є плани на ремонт шляхопроводу з трамвайною колією на вулиці Добринінській, адже він теж потребує капітального ремонту. Цьогоріч же плануємо розробити проєктно-кошторисну документацію.
— Ремонт трамвайної колії та автопроїзду на вулицях Глибочицькій та Верхньому та Нижньому Валах буде здійснений за таким же принципом як на вулиці Кирилівській?
— Так, дорожнє полотно відновимо в одному рівні з трамвайними коліями після їх заміни, яку проведе КП «Київпастранс». Це збільшить пропускну здатність цих вулиць для автомобілів.
— Чи продовжиться цього року ремонт Північного мосту?
— Будемо продовжувати ремонтувати міст власними силами, із залученням субпідрядних організацій. Заплановане оновлення його естакадних та консольних частин.
— Місто запланувало запроєктувати ремонт ще на 10 дорожніх спорудах. Про що йде мова?
— Планується створити проєктну документацію для ремонту шляхопроводів, які потребують капітального оновлення. Зокрема це шляхопроводи на Русанівці, на вулиці Либідській та Драйзера, на Саперно-Слобідській (на перетині з Бойчука), на Бажана (завершуємо проєктування), на шляхопроводі поряд з станцією метро «Чернігівська».
Поряд з станцією метро «Осокорки» плануємо розпочинати ремонт цього року. На вулиці Новокостянтинівській на шляхопроводі №3, наприклад, вже ведуться підготовчі роботи по перевлаштуванню інженерних мереж, так само як і біля станції метро «Дарниця» (на перетині вулиці Будівельників та Броварського проспекту).
— Який же вік мають названі вами шляхопроводи?
— Від 40 й більше років. Це будуть перші ремонти з моменту їх спорудження. Свого часу коли вони проєктувалися, термін їх експлуатації визначався у 50 років під невелику інтенсивність руху й навантаження. Сьогодні навантаження виросло мінімум втричі, інтенсивність руху виросла у понад 10 разів. Тому це пришвидшило зношення шляхопроводів, які вже не розраховані на такий трафік.
— Які спільні проблеми у цих шляхопроводів?
— Основні проблеми — зношена гідроізоляція, яка укладалася за старою рулонною технологією. Нині ми використовуємо сучасну гідроізоляцію за технологією напилення або обмазування матеріалів, що забезпечує рівномірне покриття по всіх стиках мосту. Тому вода не попадає на основні конструкції, а відводиться через спеціальні водовідвідні трубки та канали, — резюмує Олександр Федоренко.
У 2024 році під час реконструкції, капітального та поточного ремонту вулично-дорожньої мережі Києва дорожники виконали низку важливих робіт.
«Вечірній Київ» повідомляв, що у столиці забезпечують безбар’єрність на тротуарах, зокрема пониження бортового каменю зробили на 743 пішохідних переходах, побудували або реконструювали 18 пандусів, відремонтували майже 81 тисячу квадратних метрів тротуарів, уклали майже 50 тисяч квадратних метрів покриття тротуару з безфаскового ФЕМу.
Катерина НОВОСВІТНЯ, фоторепортаж Олексія САМСОНОВА «Вечірній Київ»
Пряме посилання на статтю: https://vechirniy.kyiv.ua/news/107506/