Головна  →  Новини  →  9 липня 2015

Олександр ГУСТЄЛЄВ: «Наше завдання — перетворити дороги столиці України на сучасні вулиці європейського зразка»

Генеральний директор комунальної корпорації «Київавтодор» Олександр Густєлєв розповів газеті «Хрещатик» про те, як працює корпорація, ремонт яких об’єктів заплановано провести в поточному році, скільки буде відремонтовано міжквартальних проїздів та прибудинкових територій тощо.

 

 

 

На початку липня свій ювілей відзначило одне з найбільших міських підприємств — комунальна корпорація «Київавтодор». Про те, як працює корпорація сьогодні та яким бачить своє майбутнє, розповів «Хрещатику» її генеральний директор Олександр ГУСТЄЛЄВ.

Наталка МИКОЛАЄНКО | «Хрещатик»
полоса

О. Г.: Дійсно, 70 років тому, 1 липня 1945-го, рішенням Виконкому Київської міської ради від 16.06.1945 року № 408/3 було створено окрему дорожню службу міста Києва — трест «Гідрошляхміст». На той час шляхове господарство було вщент зруйноване війною. Виробничої інфраструктури практично не існувало, майже не було техніки, коштів, матеріалів, кадрів... Але техніка без людей нічого не варта. В перші тяжкі роки створення підприємство очолив Іван Єрохін, а слідом за ним — Михайло Малюта. У різні роки дорожню службу очолювали Володимир Соломенко, Григорій Щиголь, Іван Мартинович, Володимир Жуков, Георгій Глінський, Петро Береговий.

На комунальних підприємствах, що входять до складу корпорації, працює достатня кількість кваліфікованих працівників, які здатні керувати технікою та якісно виконувати всі види дорожніх робіт.


Насамперед хотілося б відзначити досвідчених працівників, які понад 30-40 років працюють у дорожній системі столиці — й таких, на щастя, не мало. Є в нас і «аксакали». Сьогодні ми, працівники КК «Київавтодор», з глибокою пошаною згадуємо їхні імена. Як-от Анатолій Дабіжа — головний технолог корпорації, його загальний стаж — 56 років; Марія Сороченко — колишній майстер (стаж — 50 років); Володимир Уласенко — колишній заступник гендиректора (стаж — 46 років); Микола Мамула — начальник ремонтно-механічних майстерень (стаж — 45 років); Павло Монастирний — заступник гендиректора (стаж — 40 років); Олександр Зубок — старший виконроб (стаж — 37 років); Василь Мельниченко — головний інженер корпорації (стаж — 36 років); Володимир Рибалко (стаж 34 роки) та інші.


Сьогодні колектив корпорації — це 3,5 тисячі осіб та 17 комунальних підприємств, що входять до її складу, в тому числі КП ШЕУ районів, КП ШЕУ «Магістраль», КП «Київавтошляхміст», КП «Автодорсервіс», КАТП — 273901 і 273904, КП «Київміськсвітло», КП «Учбово-курсовий комбінат».

 Як ви оцінюєте сьогоднішній стан доріг у Києві? Яка кількість автодоріг потребує капітального ремонту чи реконструкції?
О. Г.: На балансі підприємств корпорації «Київавтодор» знаходиться 1664,6 км доріг та 171 — мостів і шляхопроводів. Загальна площа покриття проїзної частини та тротуарів складає 26,6 млн м2.


За останні 10 років капремонт виконано на загальній площі 1411,6 тис. м2 при річному нормативі 1557 тис. м2. Тобто майже 90 % покриттів вулиць «відпрацювали» нормативний термін експлуатації і потребують капітального ремонту або, як мінімум, заміни чи поновлення верхнього шару асфальтобетону.

 Ремонт яких вулиць корпорація планує виконати цього року?
О. Г.: В 2015 році планується виконання і завершення робіт на таких об’єктах.


Закінчення робіт з реконструкції вул. Ахматової (на ділянці від просп. Григоренка до вул. Урлівської), вул. Сортувальної (від Канальної до Клеманської), просп. Григоренка (на ділянці від вул. Ахматової до вул. Здолбунівської).


Тривають роботи з реконструкції просп. Перемоги, розпочатої в 2012 році. Цьогоріч окремим об’єктом буде завершено посилення несучої конструкції двох послідовно розташованих шляхопроводів в районі метро «Святошин».


Заплановано розпочати реконструкцію вулиць Васильківської і Братської (з демонтажем трамвайних колій), капремонт шляхопроводу на перетині просп. Науки і магістралі безперервного руху та покриття Південного мостового переходу, Голосіївської площі, бульв. Шевченка, просп. «Правди», вулиць Мельникова, Західної, Лейпцизької, Радунської, Лугової, Віскозної, Тулузи, Миропільської тощо. Всього — 41 об’єкт.

 Цього року вперше за ініціативи мера Києва Віталія Кличка при ремонті доріг пріоритет матимуть не центральні вулиці, а міжквартальні та дворові проїзди. Скільки буде відремонтовано таких доріг?
О. Г.: У 2015-му заплановано відремонтувати 489 об’єктів міжквартальних проїздів та прибудинкових територій міста Києва. Роботи носитимуть як капітальний, так і поточний характер. Наразі вже відремонтовано 49 об’єктів, роботи тривають у всіх районах столиці.

 Можна кілька особистих питань? Як давно ви працюєте в дорожній системі і скільки часу — генеральним директором «Київавтодору»?
О. Г.: В дорожній галузі — з 1998 року. Генеральним директором — 2 місяці.

 Років десять тому в «Комсомольській правді» вийшло декілька амбітних інтерв’ю наймолодшого в Україні начальника облавтодору. І ось тепер несподівано з’ясувалось, що то були ви. Скажіть, чи вдалось за ці роки реалізувати ваші мрії щодо дорожньої галузі та розвитку підприємств?
О. Г.: (Посміхається.) Так, то дійсно був я. 2005 рік, 33-річний начальник Служби автомобільних доріг... Бажання зробити щось неймовірне, колектив із його шаленою підтримкою, в якому виріс як фахівець, робота до ночі і без вихідних... І перші результати: ліквідація 4-місячної заборгованості із заробітної плати 1,5-тисячному колективу і збільшення на 35 % її розміру; поновлення роботи заводу залізобетонних конструкцій, що декілька років був законсервований; погашення 5,8 млн грн заборгованості до Пенсійного фонду; організація на базі райавтодорів власного виробництва дорожніх знаків і спеціального робочого одягу; припинення масового списання техніки та її ремонт; збільшення на 4 % чисельності працюючих при попередньому щорічному 10-20 % зменшенні; поновлення роботи розміточних машин ДЄ21, що були в занедбаному стані розукомплектовані й готувалися до списання; фінансування навчання 67-ми студентів (переважно дітей працівників підприємства) тощо. І, що важливо, лобіювання й початок фінансування та будівництва дороги в обхід обласного центру Луганськ, проект якої довгі 10 років припадав пилом у шафі. А також почесне четверте місце серед всіх державних дорожніх підприємств України після багаторічного передостаннього
25-го...

 Що далі?
О. Г.: А далі як грім серед ясного неба — вимога нового керівництва «Укравтодору» написати заяву «за власним бажанням» у зв’язку зі «зміною політичної кон’юнктури», шалена кількість перевірок з метою «сплести» карну справу, зрада найближчих поплічників, ганебні листи, підписані окремими членами колективу під тиском і загрозою звільнення.

 І ви, як це часто буває, з тяжким серцем пішли з галузі? Чим займались?
О. Г.: Не дочекаються. Після Служби автомобільних доріг мене запросили в столицю на посаду начальника Підрядного спеціалізованого шляхового ремонтно-будівельного управління (ПС ШРБУ) у складі КК «Київавтодор», де на той час були заборгованість по зарплаті, занедбана техніка, непрозора робота КП на сторонніх об’єктах (в першу чергу на реконструкції траси Кіпті — Глухів — Бачівськ), борги і збитки. В 2008 році за короткий термін підприємство стало успішним.


Пізніше працював головою правління ПАТ «Черкаський асфальтобетонний завод». За період моєї роботи було відновлено роботу цього технічно і морально застарілого підприємства, яке почало брати активну участь в усіх видах дорожніх робіт, торгах і конкурсах, погашено заборгованість по зарплаті, зросла якість виконаних робіт і продукції, в рази збільшено обіг коштів, з’явився прибуток. З нульового циклу до початку випуску продукції в рекордно короткі строки побудовано найсучасніший асфальтобетонний завод ДС-168637УБ. За два роки, згідно з висновками Торгово-промислової палати України, підприємство отримало звання «Лідер галузі».

 Про що мрієте, які плани на майбутнє?
О. Г.: По-перше, перетворити дороги столиці України на сучасні вулиці європейського зразка.


По-друге, змінити стереотип, що склався в суспільстві щодо працівників і підприємств дорожньої галузі.


По-третє, реалізувати план розвитку «Київавтодору», деякі складові якого вже в стадії виконання, а саме: підготовлено проект Програми розвитку дорожньої системи м. Києва на 2015-2020 рр., КП, що входять до складу корпорації, максимально залучаються до всіх видів дорожніх робіт; створено відділ технічного контролю, який уже невдовзі буде укомплектовано мобільною лабораторією якості; відновлюються виробничі бази; до ремонту доріг залучаються приватні інвестори; заборонено списання придатної техніки; до кінця ІІІ кварталу буде створено власний технічний центр щодо ремонту і обслуговування дорожньої та вантажної техніки на базі КАТП-273901; відбувається технічне переозброєння; активно ведеться профілактика руйнування асфальтобетонного покриття; використовуються новітні науково-технічні розробки, технології, матеріали; змінюється зовнішній вигляд дорожніх працівників, техніки, місць виконання робіт; налагоджено співпрацю з громадськістю; в найближчих планах — створення сучасних диспетчерських пунктів тощо.


Є і перші досягнення. На початку травня приватним підрядником виконано гарантійний ремонт після минулорічного неякісного капремонту вул. Народної. Безкоштовно! З дев’яти розмічальних машин іноземного виробництва «Hofmann» i «LineLazer», що є на балансі й на початку року були у занедбаному, розукомплектованому стані та не мали операторів, вісім відремонтовані, забезпечені спеціалістами й активно наносять необхідну розмітку. На КАТП-273901 ліквідовано 6-місячну заборгованість по зарплаті. Проведено складні ремонти більш як 20-ти одиниць дороговартісної техніки, у тому числі асфальтоукладники «Vogele», дорожні фрези «Wirtgen», заливники швів «Crafco».


Тому можу відповідально заявити, що мрії стають реальністю. Впевнений, що за підтримки і безпосередньої участі потужного 3,5-тисячного колективу КК «Київавтодор» досягне найвищого рівня своїх можливостей і в подальшому забезпечить виконання робіт із будівництва, реконструкції, ремонту й утримання вулично-дорожньої мережі столиці.


Ми любимо наше місто і будемо надалі доводити це справами на благо рідного Києва!


Пряма ссилка на інтерв’ю газети «Хрещатик» з генеральним директором КК «Київавтодор» Олександром Густєлєвим.
http://www.kreschatic.kiev.ua/ua/4693/art/1436385795.html

http://www.kreschatic.kiev.ua/file/11476.pdf

Перейти до спискуВерсiя для друку