КМДА Київська міська державна адміністрація


3 грудня 2015

У цей день, 3 грудня 1976 року, введено в експлуатацію Московський міст у Києві

У цей день, 3 грудня 1976 року, введено в експлуатацію Московський міст у Києві

Московський міст (Північний мостовий перехід) – міст через Дніпро у північній частині Києва, в районі житлових масивів Оболонь і Виґурівщина-Троєщина. Через нього проходить Мала кільцева магістраль.
Міст на 6 смуг автомобільного транспорту і 5 трубопроводів великого діаметру (розміщені у плиті проїжджої частини) для гарячого і холодного водопостачання та кабельних комунікацій. Автори – інженер Г. Фукс, арх. А. Добровольський. Складається з мостового переходу через Дніпро (довжиною 816 м, шириною 31,4 м), який на лівому березі пов’язаний з мостом через протоку Десенку/Чорторий (довжиною 732 м, шириною 29,1 м), на правому березі – з шляхопроводом над проспектом Героїв Сталінграда (довжиною 55 м, шириною 31 м). Міст над Дніпром поділяється на 8 прогонів, відмінних за конструктивним вирішенням. Руслова частина біля лівого берега являє собою вантову систему з одним А-подібним залізобетонним пілоном заввишки 81,5 м (загальна висота – 119 м), до якого прикріплені два пучка вантів з металевих канатів, що надають споруді підвищеної динамічної та аеродинамічної сталості. Головний прогін завдовжки 300 м розбито вантами на панелі 72 + 65 + 65 + 95 м. Поперечний переріз головного прогону утворюють дві головні коробчасті балки, об’єднані залізобетонною плитою проїжджої частини. Канати для вантів виготовлені з оцинкованого високоміцного дроту діаметром 5 мм (по 20–40 канатів в одному ванті). Заплавна частина моста біля правого берега є балковою п’ятипрогінною будовою (4 × 63 + 42 м).
За величиною головного прогону та інженерним вирішенням є однією з найзначніших подібних будов у Європі. Під час спорудження моста використано ряд нових наукових розробок, зокрема вперше у світовій практиці застосовано канати повної заводської готовності. Міст – важлива містобудівна домінанта, яка проглядається з різних видових точок і є органічною частиною панорами Києва.
До 2007 р. автомобільний транспорт рухався трьома смугах у кожному напрямі; ширина розподільної смуги – 2,2 м, захисних смуг з боків проїжджої частини – 0,5 м, тротуарів – понад 2 метри. У зв’язку з високою аварійністю на мосту, наприкінці 2007-го року була прибрана реверсивна смуга та був встановлений відбійник на її місці з метою зменшення кількості ДТП та постраждалих людей.
У червні — серпні 2015 року Київська міська державна адміністрація провела громадське обговорення щодо перейменування Московського мосту на міст імені Георгія Фукса.
Відео будівництва та відкриття мосту за цим посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=CjsGnERdcFs.



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.