КМДА Київська міська державна адміністрація


14 листопада 2020

Руху велосипедистів смугами громадського транспорту бути!

Руху велосипедистів смугами громадського транспорту бути!
Кабінет Міністрів України 11 листопада ухвалив Постанову № 1105 і вніс зміни до Правил дорожнього руху, дозволивши велосипедистам рух смугами громадського транспорту.
Проте мало хто догадується, що саме Київ був ініціатором і руховною силою цієї ініціативи і змін.
Ще навесні 2017 року, орієнтуючись на досвід провідних країн світу - США, Франції, Англії, Бельгії, Румунії, Угорщини тощо і шукаючи можливість розширення велоінфраструктури у м.Києві, комунальна корпорація «Київавтодор» звернулась до Головного сервісного центру МВС, Національної поліції України з проханням дозволити в якості експерименту рух велосипедистів смугами громадського транспорту.
Як будь-яка нова справа і ініціатива, її реалізація була складною і дуже тривалою(
Тому тільки восени 2018 року були отримані погодження і в рамках експерименту такий рух був дозволений на бульварі Дружби Народів.
Після аналізу ситуації та врахування думки велоспільноти експеримент був продовжений на інших вулицях столиці, і до бульвару Дружби Народів поступово були додані вулиці Будівельників і Визволителів, бульвар Перова, проспект Миру, а цьогоріч - бульвар Тараса Шевченка.
Проте, не вистачало останнього кроку – внесення змін до існуючих ПДР, що дозволило би велосипедистам користуватися смугами громадського транспорту на всіх 28 вулицях Києва, де вони сьогодні існують.
А також надало б можливість реалізовувати цю ініціативу і в інших містах України.
І ось цей важливий крок зроблено! Рішення Уряду прийнято!
Звісно, існування сумісного руху велосипедистів та громадського транспорту ніяким чином не зупиняє процес влаштовування повноцінних відокремлених велосмуг чи велодоріжок, в першу чергу на нових об’єктах будівництва, реконструкції та капітального ремонту.
І відремонтовані цьогоріч вулиці – Золотоворітська, Ярославів Вал, Рейтарська, Пушкінська, Академіка Білецького, Туполєва, Ак.Заболотного просп. Любомира Гузара, Степана Бандери та інші – це доводять.
Проте, як для сторони, яка розпочинала цей непростий шлях від ідеї до безпосередньо акцептації руху велосипедистів смугами громадського транспорту і супроводжувала його на всіх етапах з 2017 року, прийняття відповідного рішення Кабінетом Міністрів України є не тільки власною невеликою перемогою, а й чудовим прикладом співпраці з центральними органами виконавчої влади.



При використанні матеріалів посилання на КМДА обов'язкове.